jeudi 26 avril 2012

I need a real closet !


               

Après un peu plus de deux semaines en mode aventurières (petit récapitulatif; cinq jours en van, quatre jours à camper dans notre ancien salon à Melbourne,quatre jours sous la pluie à Sydney et cinq jours à se la jouer randonneuses de la mort), j’ai une folle et irrémédiable envie de mode, de mode et de mode. 


Je veux me faire les ongles, bronzer, mettre autre chose que des baskets, retrouver ma trousse de maquillage, oubliée au fin fond de mon sac, remettre des bijoux. Ben oui, je suis une fille, et même en vivant presque un an en voyageant, avec une garde de robe de la taille d’un sac (et encore, la moitié, le reste étant occupé par mes chaussures de marche, pharmacie et autre choses très utiles et glamour), j’ai envie de prendre le temps de (plus ou moins) bien me fringuer.
Du coup je rêve de shopping de folie et je collectionne les photos sur le net. Je vais vraiment devoir me contrôler lorsque je pourrais faire du shopping de nouveau ;)
After almost two weeks traveling like a real backpacker (five days in a van, four days camping in our old living room in Melbourne, then four rainny days in Sydney and finally five days like a hiker in the Blue Mountains), I just want fashion, fashion and fashion !
I want to do my nails, to get tanned, to wear something else than sneakers, find my makeup kit which must be somewhere in my bag and wear some jewellery again. Well yes, I’m a girl and even if I choose to live on year with a closet as big as a bagpack (and even less since half of it is occupied by my hiking shoes, first aid kit and other very fancy stuff), I just want to take time to get ready and feel like myself again.
So for now I just dream about shopping and collect (to many) pictures from internet...I am really gonna need to control myself when I will be able to go shopping again ;)


               




Cette photo de Garance Dorée me donne terriblement envie de me recouper les cheveux courts..








9 commentaires:

dimitri a dit…

De très jolies photos et inspirations.
Cette robe blanche en dentelle est sublime.
Pas mal non plus le pull d'Alexa Chung.

pixelhazard a dit…

Sydney weather has been crazy but melbourne has been gorgeous. Hope your travelling has still been fun. Love the gold and black eyeliner! Definitely giving it a go


| Bright Green Laces |

pixelhazard a dit…

Love the gold and black eyeliner. Hope the travelling has still been ok. sydney has been a bit poor but melbourne has been gorgeous lately


| Bright Green Laces |

Mary Kapsi a dit…

Lovely blog dear! Check out mine and if you like we can follow each other :)
MaryFashionLove

Mexiquer a dit…

It must be hard! Even when I'm going to summer festivals I miss my hair straightner and makeup ahah You can get a little crazy after all that girl! :p*

lucia m a dit…

thats an amazing outfit!

www.aroundlucia.com
www.aroundlucia.com

Maria- CityLaundry a dit…

love the skirt! cute post!
xx

www.citylaundry.blogspot.com

Margaux a dit…

J'adore ta sélection !!! Surtout la photo de Garance, je la trouve tellement jolie, du moins même plus que ça, elle a charme de fou !

Belle journée, bises.
M.

letiziabarcelona a dit…

tres inspirantes tes photos!
apres toutes ces aventures j'espere que tu l'auras ton shopping de folie!!


http://www.letiziabarcelona.com

More on Hipnotized

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...